Κώστας Βλάσης, Βουλευτής Αρκαδίας, Χειρουργός-Ορθοπεδικός, Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Δελτία Τύπου

Επίκαιρη Επερώτηση, με θέμα «Αναγκαιότητα και διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων»(Α.Π.11-7/3.12.2015), κατέθεσαν στη Βουλή ο βουλευτής Αρκαδίας Κώστας Βλάσης μαζί με το σύνολο των συναδέλφων του της Ν.Δ. Η Επερώτηση αφορά την πραγματοποιηθείσα ανακεφαλαιοποίηση των Πιστωτικών Ιδρυμάτων, των Τραπεζών δηλαδή, την διαδικασία που ακολουθήθηκε και τις δυσμενέστατες για την χώρα μας επιπτώσεις της. Για πολλούς, για τους ειδικούς περί τα χρηματοοικονομικά, η ανακεφαλαιοποίηση αυτή, όπως έγινε και με τα αποτελέσματα που έχει, συνιστά ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα και δεινά της νεότερης ιστορίας μας.

Συγκεκριμένα:

-Επιβαρύνει Δημόσιο και φορολογούμενους.

-Αποκλείει τους Έλληνες μικροεπενδυτές από την ανακεφαλαιοποίηση.

- «Εξαερώνει», κυριολεκτικά, τις τραπεζικές μετοχές.

- Οδηγεί στον αφελληνισμό των τραπεζών.

- Υπερχρεωμένες ελληνικές επιχειρήσεις περνούν στα χέρια ξένων επενδυτών και hedgefunds.

Πρόκειται για μια ακόμη «επιτυχία» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, της οποίας τα λίαν δυσμενή αποτελέσματα θα νιώσει άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα η Εθνική μας οικονομία συνολικά και οι πολίτες ατομικά. Και η Κυβέρνηση επαίρεται για την ανακεφαλαιοποίηση – απαλλοτρίωση αυτή… Πιστεύει, ίσως; Ότι θα περάσει «αβρόχοις ποσί» από το οικονομικό τέλμα που δημιούργησε, ότι θα φορτώσει και τον αφελληνισμό – ξεπούλημα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων στο «φαύλο παρελθόν»… Για όλα και πάντα τους φταίει το παρελθόν , το παρόν και το μέλλον λίγο τους απασχολεί… Αλλά ήδη η «Πρώτη – Δεύτερη φορά Αριστερά» έχει βαρύ παρελθόν… Και ο λαός αντιλαμβάνεται τι μέλλον θα έχει ο ίδιος, όσο παρατείνεται η παραμονή της στην εξουσία.

Ειδικότερα, το κείμενο της επίκαιρης επερώτησης που κατατέθηκε έχει ως εξής:

«Τα τελευταία χρόνια, τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, βρέθηκαν, εξαιτίας της δημοσιονομικής κρίσης αλλά και με δική τους ευθύνη, αντιμέτωπα με μεγάλες προκλήσεις.

Αυτές οι προκλήσεις κατέστησαν αναγκαία τη διαμόρφωση πλαισίου στήριξής τους, προκειμένου να διαφυλαχθούν και οι καταθέσεις των πολιτών.

Το πλαίσιο ξεκίνησε να δημιουργείται έγκαιρα, από το 2008, και περιελάμβανε πολιτικές για την ενίσχυση της ρευστότητας και τη θεσμική θωράκιση της φερεγγυότητας των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Αλλά και επαρκείς πόρους για την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος προκειμένου να είναι σε θέση τόσο να απορροφήσει υφιστάμενους και μελλοντικούς κινδύνους όσο και να επανεκκινήσει τη χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνει και η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2014-2015, που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2015, και η οποία υποστηρίζει ότι, ακόμη και το 1ο τρίμηνο του 2015, «η κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα».

Όλα αυτά βοήθησαν στη σταθεροποίηση της κατάστασης, το 2014, και στη σταδιακή επιστροφή της εμπιστοσύνης στο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Ενδεικτικά, εξαιτίας αυτών των επιλογών, τα τραπεζικά ιδρύματα επανέκτησαν μέρος των καταθέσεων, οδηγήθηκαν σε επιτυχείς αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου αντλώντας 8,3 δισ. ευρώ από τις αγορές, εξέδωσαν τίτλους αξίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, μηδένισαν την εξάρτησή τους από το μηχανισμό έκτακτης στήριξης της ΕΚΤ, ενώ μειώθηκε δραστικά η ροή των νέων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Ενώ, στα τέλη του 2014, η κεφαλαιοποίηση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου, μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), στα συστημικά τραπεζικά ιδρύματα είχε διαμορφωθεί περίπου στα 15 δισ. ευρώ.

Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή άλλαξε ριζικά το 2015. Η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών της, έφερε το τραπεζικό σύστημα αντιμέτωπο με τεράστιους κινδύνους. Κίνδυνοι που διογκώθηκαν μετά την τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.

Και αυτό γιατί, μεταξύ άλλων:   

  • Οι συνολικές καταθέσεις και τα repos των πιστωτικών ιδρυμάτων, από το Δεκέμβριο του 2014, μειώθηκαν κατά 50 δισ. ευρώ, ή κατά 25% επί του συνόλου τους.
  • Η ποιότητα του ενεργητικού των τραπεζών επιδεινώθηκε, καθώς αυξήθηκαν ραγδαία τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
  • Οι διεθνείς αγορές έκλεισαν, ενώ, επί της ουσίας, δεν γίνονταν πράξεις στη διατραπεζική αγορά με ξένους αντισυμβαλλόμενους, ούτε έναντι ενεχύρου.
  • Η αξία των τραπεζικών μετοχών που κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο διαμορφώθηκε περίπου στα 2,5 δισ. ευρώ, από 15 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014 (μειωμένη κατά περίπου 85%).
  • Επεστράφησαν, με ευθύνη της Κυβέρνησης, τα 11 δισ. ευρώ του ΤΧΣ στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.  

Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε Έκθεσή της, τον Ιούλιο του 2015, επιβεβαιώνει ότι «υφίστανται σημαντικοί κίνδυνοι για τη χρηματοοικονομική σταθερότητα στην Ελλάδα που προήλθαν από την αβεβαιότητα των οικονομικών και χρηματοπιστωτικών πολιτικών της Ελληνικής Κυβέρνησης το τελευταίο εξάμηνο [δηλαδή το 1ο εξάμηνο του 2015]» (European Commission, Greece – Request for stability support in the form of an ESM loan, 10 Ιουλίου 2015).

Έτσι, οι τράπεζες χρειάστηκαν μια νέα ανακεφαλαιοποίηση. Με κεφαλαιακές ανάγκες που οφείλονται, όπως έδειξε και η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στα δεδομένα που διαμορφώθηκαν στην οικονομία το 2015. Και πιο συγκεκριμένα, στη χειροτέρευση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος για εφέτος και τα επόμενα χρόνια, στα νέα, πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα της Κυβέρνησης, στους κεφαλαιακούς περιορισμούς, στη μείωση της αξίας των εξασφαλίσεων, στην αναμενόμενη αυξημένη ροή νέων επισφαλών δανείων.

Το αποτέλεσμα, όμως, αυτής της ανακεφαλαιοποίησης είναι εξαιρετικά δυσμενές για τη χώρα, παρά την αποφυγή του «κουρέματος» των καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ και τη μικρότερη, τελικά, δημοσιονομική επιβάρυνση σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Και αυτό εξαιτίας κυρίως Κυβερνητικών καθυστερήσεων και παλινωδιών στην ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου πραγματοποίησής της. Πλαίσιο, το οποίο αποδίδει και μεγαλύτερο, σε σχέση με το παρελθόν, ρόλο στους «θεσμούς» στην εταιρική διακυβέρνηση του ΤΧΣ, σε αντίθεση με ότι μέχρι σήμερα γίνονταν.

Έτσι, η παρούσα ανακεφαλαιοποίηση:

  • Προσθέτει μεγάλο κόστος στο Δημόσιο και στους φορολογούμενους, το οποίο καταγράφεται στον Προϋπολογισμό και επιβαρύνει το δημόσιο χρέος.
  • Συρρικνώνει δραματικά την Ελληνική ιδιωτική συμμετοχή, αποκλείοντας, στις 3 από τις 4 περιπτώσεις συστημικών τραπεζών, τους Έλληνες μικροεπενδυτές.
  • Απαξιώνει τις προηγούμενες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, με κόστος για τους επενδυτές, μικρούς και μεγάλους. Ενδεικτικά, η πρώτη ανακεφαλαιοποίηση, το 2013, πραγματοποιήθηκε με τιμή ανά μετοχή 0,44 ευρώ για την Alpha Bank, 1,5 ευρώ για την Eurobank, 1,7 ευρώ για την Τράπεζα Πειραιώς και 4,29 ευρώ για την Εθνική Τράπεζα. Η δεύτερη ανακεφαλαιοποίηση, το 2014, έγινε με τιμή ανά μετοχή 0,65 ευρώ, 0,31 ευρώ, 1,7 ευρώ και 2,20 ευρώ για τις Alpha Bank, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς και Εθνική Τράπεζα αντίστοιχα. Ενώ, η «αριστερή ανακεφαλαιοποίηση», το 2015, έγινε με τιμή ανά μετοχή 0,04 ευρώ, 0,01 ευρώ, 0,03 ευρώ και 0,02 ευρώ για τις Alpha Bank, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς και Εθνική Τράπεζα αντίστοιχα. Έτσι, οι νέοι ιδιοκτήτες των τραπεζών απέκτησαν το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος, και φυσικά τον έλεγχό του, καταβάλλοντας, συνολικά, μόλις 5 δισ. ευρώ.
  • Εκμηδενίζει σχεδόν την αξία του χαρτοφυλακίου του ΤΧΣ και των ασφαλιστικών ταμείων, λόγω τόσο της «εξαέρωσης» των τραπεζικών μετοχών όσο και της δραστικής μείωσης των ποσοστών συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα η αποτίμηση της συμμετοχής του ΤΧΣ ανέρχεται περίπου στα 500 εκατ. ευρώ, από 3,3 δισ. ευρώ στις 02.11.2015 (αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Άσκησης Συνολικής Αξιολόγησης), ενώ και το ποσοστό συμμετοχής του εκτιμάται ότι έχει συρρικνωθεί στο 25% στην Τράπεζα Πειραιώς (από 66,9%), στο 11% στην Alpha Bank (από 66,2%), στο 2,5% στην Eurobank (από 35%) και στο 33% στην Εθνική Τράπεζα (από 57,3%).
  • Οδηγεί σε αφελληνισμό τα πιστωτικά ιδρύματα, αφού το μεγαλύτερο μέρος του μετοχικού τους κεφαλαίου έχει περιέλθει στα χέρια ξένων ιδιωτών επενδυτών και hedge funds.
  • Συντελεί στην απώλεια του εθνικού ελέγχου των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, αφού αυτός περνάει στα χέρια ξένων επενδυτικών και «επιθετικών» hedge funds.
  • Τροποποιεί, επί το δυσμενέστερο, τα ήδη εγκεκριμένα σχέδια αναδιάρθρωσης των πιστωτικών ιδρυμάτων, με αποτέλεσμα την απώλεια αξιόλογων περιουσιακών στοιχείων, όπως είναι στην περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας, η πώληση του συνόλου της συμμετοχής της στην Finansbank.

Κατόπιν αυτών,

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ

ο κ. Υπουργός:

1ον. Γιατί καθυστέρησε η Κυβέρνηση το θεσμικό πλαίσιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών;

2ον. H μεγάλη και υψηλού συμβολισμού επένδυση της Εθνικής Τράπεζας στην Finansbank το 2006, υπήρξε για την εθνική μας οικονομία και τη χώρα, συμφέρουσα, ασύμφορη ή ουδέτερη;

3ον. Ποιά είναι η προοπτική ανάκτησης των κεφαλαίων που έχει επενδύσει το ΤΧΣ στις συστημικές τράπεζες, όχι μόνο κατά την πρόσφατη ανακεφαλαιοποίηση αλλά και κατά τις προηγούμενες; Σε ποιά χρηματιστηριακή αξία μπορεί να ανακτηθεί το σύνολο των κεφαλαίων;

4ον. Δεδομένου ότι οι συναλλαγές υπό πίεση λειτουργούν συντριπτικά υπέρ του αγοραστή, ήταν επαρκής ο χρόνος που είχαν στη διάθεσή τους οι τράπεζες για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου; Υπενθυμίζεται ότι ο Νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση ψηφίστηκε την 1η Νοεμβρίου, 15 ημέρες μετά την εκπνοή της προθεσμίας, με πολλές ασάφειες και προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν με Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις 19 Νοεμβρίου.

5ον. Θα προκύψει, στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, κάποιου είδους ζημιά για το ελληνικό Δημόσιο σε σχέση με την κεφαλαιακή ενίσχυση μέσω των προνομιούχων μετοχών του Ν. 3723/2008;»

Στην ολομέλεια της Βουλής και στην συζήτηση επί του Κρατικού Προϋπολογισμού 2016 μίλησε, το απόγευμα της Τετάρτης 2.12.2015, ο Κώστας Βλάσης, βουλευτής Αρκαδίας της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Κώστας Βλάσης τόνισε αρχικά ότι μπήκε στην Πολιτική με την βεβαιότητα ότι όλα τα πολιτικά κόμματα και τα στελέχη τους θέτουν την πατρίδα και το κοινό καλό πάνω από πρόσωπα, πάνω από παρατάξεις, πάνω από ιδιωτικά συμφέροντα. Βλέπει όμως και βλέπουν όλοι ότι η «Πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πράττει ακριβώς το αντίθετο. Η κυνική δικαιολογία ότι «τα ίδια κάνατε και εσείς» έχει απάντηση: Δεν κάναμε τα ίδια και, πάντως, όχι στον ίδιο βαθμό, ενώ ο λαός μας περιμένει από μας τουλάχιστον, τους νεώτερους πολιτικούς, στους οποίους ανήκει και ο κ. Τσίπρας, άλλο ήθος και άλλη πολιτική…

Ο Προϋπολογισμός έχει πρωτογενή ελλείμματα και ύφεση, όταν ο περυσινός της Ν.Δ. είχε πλεόνασμα και προέβλεπε ανάπτυξη. Τώρα όλα τα γκρέμισε η άγνοια, η απειρία, η αλαζονεία, οι λεονταρισμοί. Έμειναν οι κούφιες υποσχέσεις, τα μεγάλα ψέματα, η νοσταλγία για το… email Χαρδούβελη, που τόσο άδικα κατηγορήθηκε, έμειναν οι περικοπές μισθών και συντάξεων, οι φοροεπιδρομές, οι πειραματισμοί στην πλάτη του λαού.

Ο Κώστας Βλάσης τόνισε ότι η Ν.Δ. αποτελεί πάντα την εγγύηση και απαντοχή ΟΛΩΝ των Ελλήνων, η δημιουργική και αναγεννητική δύναμή της θα ξεπεράσει τα πρόσκαιρα εμπόδια.

Το ΟΧΙ στον Προϋπολογισμό της Κυβέρνησης οφείλεται στο ότι αυτός ΔΕΝ είναι δίκαιος, αναπτυξιακός, κοινωνικός και εφαρμόσιμος.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Κώστα Βλάση.

Κύριε Πρόεδρε

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Δεν είχα κλείσει τα 16 χρόνια της ζωής μου, όταν κυριολεκτικά με συγκλόνισαν οι περί πατρίδος στίχοι του Σοφοκλή: και μείζον’ όστις αντί της αυτού πάτρας φίλον νομίζει, τούτον ουδαμού λέγω… 

Ουτιδανός και μηδενικό όποιος πάνω από την πατρίδα βάζει πρόσωπα, και τον πιο καλό του φίλο έστω…

Και συνεχίζει ο μέγας τραγικός: ήδ’ εστίν η σώζουσα και ταύτης έπι πλέοντες ορθής, τους φίλους ποιούμεθα…

Αυτή είναι που μας προστατεύει και μας διασώζει κι όταν το σκάφος της είναι γερό αποκτάμε φίλους και… και… και…

Θα μου επιτρέψετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να σας εξομολογηθώ με κίνδυνο να θεωρήσετε πως περιαυτολογώ – ότι μπήκα στο σκληρό στίβο της Πολιτικής πιστεύοντας απόλυτα και ακουμπώντας αδιαπραγμάτευτα στις δύο παραπάνω Σοφόκλειες αποφάνσεις: πάνω απ’ όλα και από όλους η πατρίδα – ατομική ευτυχία μόνο μέσα σε μια ισχυρή και ευημερούσα πατρίδα.

Και όσο με αφορά, δεν είναι αυτά πατριδοκαπηλία, δεν είναι ανέξοδος ή καιροσκοπικός εθνικισμός… Είναι τα πιστεύω ενός ανθρώπου, που θεμελιώθηκαν νωρίς και απαρασάλευτα μέσα του… Καλώς ή κακώς για κάποιους…

Και τι βλέπει σήμερα, στη δεκάμηνη μόλις κοινοβουλευτική του ζωή και παρουσία, ο άνθρωπος αυτός; Βλέπει, δυστυχώς – και μακάρι να κάνει λάθος -, μια δικομματική και μάλιστα «Πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνηση να βάζει τα πρόσωπα (τους συγγενείς, τους φίλους, τα κομματικά στελέχη) πάνω από την πατρίδα, πάνω από το κοινωνικό σύνολο, πάνω από το γενικό καλό και συμφέρον. Σε θέσεις και πόστα και αξιώματα που απαιτούν τους άριστους, τοποθετούνται, κατά κανόνα, οι ημέτεροι.

Ενώ η ελληνική Πολιτεία έχει, σήμερα προπαντός, ανάγκη από τους «κατάλληλους ανθρώπους στην κατάλληλη θέση», εισπράττει, πλην εξαιρέσεων, το αντίθετο – οι ακατάλληλοι ή ανίκανοι στα καίρια. Επειδή είναι δικά μας παιδιά…».

 «Τα ίδια κάνατε κι εσείς» λένε οι πιο κυνικοί από τους συγκυβερνώντες. Δεν κάναμε τα ίδια! Και πάντως όχι στον ίδιο βαθμό και πάντως όχι τόσο απροκάλυπτα και ξεδιάντροπα… Και για ό,τι κάναμε οφείλουμε και είπαμε ένα μεγάλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Και πάντως δεν τα έκανε η γενιά μου, η γενιά του σαραντάρηδων, στην οποία ανήκει και ο κύριος πρωθυπουργός. Από τους οποίους, από τον οποίο, ο χειμαζόμενος ελληνικός λαός άλλο ήθος άλλη πολιτική περίμενε – και περιμένει ακόμη, αν δεν έχει απελπιστεί…

Χωρίς ψέματα, χωρίς υποκρισίες, χωρίς τακτικισμούς, χωρίς φενακισμούς, χωρίς το κομματικό συμφέρον ολοφάνερα και απροσχημάτιστα πάνω από το κοινωνικό, από το εθνικό…

Φτάσαμε, λοιπόν, έτσι σε μια, κοινοβουλευτικά, ιστορική στιγμή: στον πρώτο κρατικό Προϋπολογισμό Κυβέρνησης της Αριστεράς. Για το περιεχόμενό του, για την δικαιοσύνη του, για το κοινωνικό ή όχι πρόσωπό του, για το εφικτό των στόχων του, για την δυνατότητα υλοποίησής του κ.λ.π. μίλησαν και θα μιλήσουν κι άλλοι συνάδελφοι, από όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, πολύ πιο ειδικοί από μένα.

Όμως οποιοσδήποτε αναγνώστης αυτού και με την πρώτη ματιά βλέπει τα πρωτογενή ελλείμματα, όταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στον προηγούμενο μόλις κρατικό Προϋπολογισμό, παρουσίαζε πλεονάσματα, βλέπει την ύφεση στη θέση της ανάπτυξης, βλέπει φοροεπιδρομή αντί για φοροελάφρυνση, περικοπές μισθών και συντάξεων αντί για αύξηση του κατώτατου μισθού και για 13η  σύνταξη…

Όλοι φαντάζομαι θυμάστε τις ψεύτικες υποσχέσεις, με τις οποίες υφαρπάξατε την ψήφο του ελληνικού λαού. 

Και σήμερα αποδίδετε όλα τα τωρινά δεινά στους προηγούμενους… Λες και 10 μήνες διακυβέρνησης δεν είναι αρκετοί για να διαλυθούν τα πάντα… Λες και τρεις άκαιρες και εκβιαστικές κάλπες δεν είναι αρκετές για να καταστρέψουν το νοικοκύρεμα που, κατά κοινή πλέον, παραδοχή, είχε πετύχει η τελευταία κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Λες και δεν ξέρει πλέον και ο τελευταίος πολίτης πόσα δισεκατομμύρια ευρώ φόρτωσαν στην πλάτη του οι πειραματισμοί, οι λεονταρισμοί, οι τακτικισμοί, η αφέλεια και η άγνοια της ιερής συμμαχίας ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Η κυβέρνηση αυτοπαγιδευόμενη στα μεγάλα της ψέματα, έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Τόσο τον Ιανουάριο με το πρόγραμμα Θεσσαλονίκης και τις αυξήσεις των συντάξεων όσο και το Σεπτέμβριο με το παράλληλο πρόγραμμα και τα ανώδυνα ισοδύναμα, η Κυβέρνηση εξαπάτησε κατ’ εξακολούθηση τον Ελληνικό λαό. Χρησιμοποιώντας τον ίδιο επικοινωνιακό τακτικισμό επιδιώκει τώρα δήθεν τη συναίνεση και τη δημιουργία «κόκκινων γραμμών», ώστε ν’ αποτραπούν οι περαιτέρω μειώσεις στις συντάξεις των Ελλήνων. Την ίδια στιγμή, όμως, έχει ήδη συμφωνήσει και υπογράψει τις αχρείαστες περικοπές των συντάξεων ύψους 3,2 δις ευρώ. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο! Και όσον αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία το 2014 είχαν πλεόνασμα 697εκατομμύρια ευρώ, το 2015 έλλειμμα 1,2 δις ευρώ και το 2016 έλλειμμα 1,1 δις ευρώ.

Στις διαπραγματεύσεις της Κυβέρνησής μας με την Τρόικα για το ασφαλιστικό, κανένα από αυτά τα επώδυνα και σκληρά μέτρα δεν είχε προταθεί ως αναγκαίο, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα οικονομικά μεγέθη και το email Χαρδούβελη. Ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι καλούνται σήμερα να πληρώσουν το βαρύ λογαριασμό του Τσίπρα - Καμμένου, που δημιουργήθηκε από την ύφεση, τα ελλείμματα, τα capitalcontrols

 Δεν μας παρείχατε συναίνεση στη σωτηρία της χώρας και τώρα θέλετε συναίνεση στην καταστροφή της… Στο κάτω κάτω εσείς δεν ήσασταν αυτοί που λέγατε προεκλογικά «ή αυτοί ή εμείς». Εσείς δεν είστε που μετά τις εκλογές είπατε ότι μπορείτε μόνο με τον Καμμένο. Τώρα τι ακριβώς ζητάτε;

Εμείς, λοιπόν, είμαστε υπέρ της συνύπαρξης, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της συναίνεσης. Ναι, της συναίνεσης. Ακόμη και στον… Προϋπολογισμό. Αρκεί αυτός να είναι αναπτυξιακός, δίκαιος στην κατανομή των βαρών, ελπιδοφόρος στους στόχους του, σοβαρός στις προοπτικές του, κοινωνικός, εφαρμόσιμος έστω. Δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, κάθε άλλο!

Δείχνει ξεκάθαρα ότι η ανάπτυξη θα αργήσει να ξανάρθει, οι πολλοί θα συνεχίσουν να υποφέρουν υπέρ των λίγων, η ανεργία θα αυξάνεται, οι νέοι μας θα ξενιτεύονται και οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος θα συνεχίσουν να… καταριούνται την Νέα Δημοκρατία!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Η Νέα Δημοκρατία είναι πάντα εδώ. Εγγύηση και απαντοχή όλων των Ελλήνων – κι αυτών που, θεμιτά, την αντιμάχονται κι αυτών που, πρόσκαιρα, παρασυρόμενοι από υποσχέσεις ή πικραμένοι από αστοχίες της, την άφησαν κι αυτών που σίγουροι και σταθεροί παραμένουν στις τάξεις της, βέβαιοι για το δημοκρατικό και κοινωνικό DNA της, βέβαιοι για την αναγεννητική και δημιουργική δύναμή της.

Στο όνομα αυτής της Δημοκρατίας λέμε «όχι» στον Προϋπολογισμό της Πρωτοδεύτερης Αριστεράς Κυβέρνησης.

Και για να κλείσω όπως άρχισα, με Σοφοκλή: μεγάλοι λόγοι μεγάλας πληγάς των υπεραύχων αποτείσαντες γήρα το φρονείν εδίδαξαν. (Των αλαζόνων τα μεγάλα λόγια, αφού έγιναν γι αυτούς αιτία μεγάλων συμφορών, τους δίδαξαν στα γεράματα να είναι συνετοί).

Μακάρι οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος να διαβάσουν, να μεταφράσουν και να σεβαστούν τον Επίλογο της «Αντιγόνης».

 

 

Στο Κανάλι Ε και στην εκπομπή «Εξελίξεις» του γνωστού δημοσιογράφου Κώστα Χαρδαβέλλα εμφανίστηκε το βράδυ της Πέμπτης 26 Νοεμβρίου 2015 ο βουλευτής της Ν.Δ. Κώστας Βλάσης. Οι τοποθετήσεις του, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, επικεντρώθηκαν κυρίως στο θέμα της συναίνεσης, που εσχάτως ζητάει από τα άλλα κόμματα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Ο Κώστας Βλάσης επισήμανε το ολοφάνερο σε ολόκληρο, πλέον, τον ελληνικό λαό: Η κυβέρνηση  δεν μπορεί να ζητάει συναίνεση μόλις ένα μήνα μετά την λαϊκή ετυμηγορία και την συνεργασία της με τον κ. Καμμένο μόνο όταν είναι πολύ «στριμωγμένη», όταν βλέπει το βουνό των προβλημάτων που η ίδια, προπαντός, δημιούργησε. Την ίδια ώρα, στο χώρο της Παιδείας με κάθε ευκαιρία ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να «συνδικαλιστικοποιήσει» τα πάντα, καταργώντας μάλιστα  την Αριστεία στα σχολεία.  Στο χώρο της Υγείας πρώτο μέλημα των κυβερνώντων, μόλις προχθές, ήταν με μια αξιολόγηση - παρωδία να μεθοδεύουν ήδη την αποπομπή  όλων ανεξαιρέτως των διοικητών Νοσοκομείων στην Ελλάδα εξαιτίας «κακών» φρονημάτων.

 Επίσης ο βουλευτής Αρκαδίας εξέφρασε την απογοήτευσή του, διότι ο κ. Τσίπρας, ένας νέος άνθρωπος, λέει και ξελέει, ψεύδεται διαρκώς και ασύστολα σε όλα σχεδόν τα θέματα ενώπιον του συνόλου της κοινωνίας, «παίρνει πίσω» σήμερα αυτό που είπε χθες… Ψεύδη και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αντιφάσεις, που ουδείς «παλιός» πολιτικός είχε αποτολμήσει… Ακούγονται από «το νέο»… Δυστυχώς. 

Η χρήση χρεωστικών καρτών αυξάνεται ραγδαία μετά την επιβολή των περιβόητων capitalcontrols. Η χρήση των καρτών αυτών δεν είναι κακό, συντελεί μάλιστα στον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Κακό είναι το ότι οι τράπεζες επιβάλλουν υψηλές χρεώσεις, από 0,8% - 1,2% επί της αξίας συναλλαγής, χρεώσεις που επιβαρύνουν τον καταναλωτή και, σε κάποιες περιπτώσεις, τους έμπορους. Για τους τελευταίους, με τον υπ’ αριθ. 2015/751 Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, που τίθεται σε ισχύ από 09. 12. 2015, οι Τράπεζες δεν θα μπορούν να χρεώνουν πάνω από 0,2% της αξίας της συναλλαγής.

Ο Κώστας Βλάσης, μαζί με συναδέλφους βουλευτές της Ν.Δ., ερωτά τον υπουργό οικονομικών αν έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία, ώστε οι Τράπεζες να συμμορφωθούν άμεσα στον Κανονισμό της Ε.Ε. και, γενικά, να περιοριστεί και αυτή  η… αφαίμαξη των καταναλωτών – και των (μικρο -) εμπόρων.

Παραθέτουμε την σχετική Ερώτηση.

Αρ.  Πρωτ. 1469

26 Νοεμβρίου 2015

                                                                      Προς: Τον Υπουργό Οικονομικών

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα:  «Υπερβολικές προμήθειες τραπεζών για χρήση χρεωστικών καρτών»

Τους τελευταίους μήνες λόγω της επιβολής ελέγχου κεφαλαίων έχει καταστεί αναγκαία και κατά συνέπεια έχει αυξηθεί η χρήση χρεωστικών καρτών στις εμπορικές συναλλαγές.

Εν μέσω αυτής της οικονομικής συγκυρίας και δεδομένης της σημασίας της χρήσης ΄΄πλαστικού χρήματος΄΄ στη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής,  εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες για την χρήση χρεωστικών καρτών εξακολουθούν να είναι υψηλές. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μέσος όρος χρεώσεων κυμαίνεται από 0.8% - 1,2 % της αξίας της συναλλαγής ανάλογα με το τζίρο της επιχείρησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προμήθεια για την απλή αυτή τραπεζική υπηρεσία δεν ενέχει κανένα κίνδυνο επισφάλειας για τις τράπεζες.

Σημειώνεται πως το κόστος των τραπεζικών χρεώσεων για τη χρήση χρεωστικών καρτών στις συναλλαγές συνήθως μετακυλίεται στον καταναλωτή. Σε ορισμένες περιπτώσεις που αυτό δεν είναι δυνατό λόγω της φύσης της εμπορικής δραστηριότητας περιορίζει σημαντικά το συμπιεσμένο ποσοστό κέρδους των εμπόρων.

Σύντομα (στις 9 Δεκεμβρίου 2015) θα τεθεί σε πανευρωπαϊκή εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο που επιβάλλει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2015/751 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες. Ο παραπάνω Κανονισμός αφορά στα καταστήματα λιανικής και τις συναλλαγές σε οποιαδήποτε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μειώνει σημαντικά τις προμήθειες που καταβάλλονται από τους εμπόρους καθώς οι τράπεζες δεν θα μπορούν να  χρεώνουν τα καταστήματα πάνω από 0,2% της αξίας της συναλλαγής για την αποδοχή χρεωστικής κάρτας.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:

Έχει γίνει η σχετική ενημέρωση και η κατάλληλη προεργασία έτσι ώστε να υπάρξει άμεση συμμόρφωση των τραπεζών στον υποχρεωτικό αυτό Κανονισμό;

ΟIΕΡΩΤΩΝΤΕΣ  ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ

ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΔΗΜΑΣ ΧΡHΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΑΘΗΝΩΝ

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ

ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

Δεκάξι βουλευτές και ευρωβουλευτές της Ν.Δ., οι περισσότεροι εκ των οποίων κρατήσαμε ουδέτερη στάση προσβλέποντας πρωτίστως στη συνοχή του κόμματος και ιδιαίτερα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, αποστείλαμε επιστολή προς τους τέσσερις υποψηφίους προέδρους και προς τον γραμματέα της Κ.Ο. του κόμματος. Με την επιστολή αυτή ζητούμε την άμεση σύγκληση της Κ.Ο., η οποία πρώτη οφείλει να προωθήσει και να διασφαλίσει  την ομαλή και άψογη διεξαγωγή των εσωκομματικών μας εκλογών. Σε δύσκολες και δυσάρεστες για την Παράταξή μας στιγμές, όλοι οφείλουμε να αναλάβουμε ευθύνες και να επιτελέσουμε το καθήκον μας απέναντί της, απέναντι στους πολίτες, απέναντι, προπαντός, στην πατρίδα, η οποία πάντα έχει ανάγκη από το κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Παραθέτω την εν λόγω επιστολή:

Αθήνα, 22 Νοεμβρίου 2015

-Προς τους υποψήφιους Προέδρους της Ν.Δ.

κ. Άδωνι Γεωργιάδη,

κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη,

κ. Κυριάκο Μητσοτάκη,

κ. Απόστολο Τζιτζικώστα

-Προς τον Γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ.

            κ. Γιάννη Πλακιωτάκη

Θέμα: Σύγκληση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας

Μετά τα όσα, δυσάρεστα και προσβλητικά για την ιστορία και τις αρχές της παράταξής μας, συνέβησαν σήμερα και την προφανή αδυναμία της ΚΕΦΕ να αντεπεξέλθει στην αποστολή της διασφαλίζοντας την ομαλότητα αλλά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ζητούμε την άμεση σύγκληση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, δεδομένου ότι είναι υποχρέωσή μας, ως Βουλευτές της Ν.Δ., να συζητήσουμε και να διασφαλίσουμε την ομαλή ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας.

Με εκτίμηση,

  1. Λευτέρης Αυγενάκης
  2. Γεράσιμος Γιακουμάτος
  3. Νίκος Παναγιωτόπουλος
  4. Αθανάσιος Δαβάκης
  5. Θεόδωρος Φορτσάκης
  6. Μαρία Αντωνίου
  7. Χρήστος Μπουκώρος
  8. Κωνσταντίνος Βλάσης
  9. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
  10. Στέργιος Γιαννάκης
  11. Γιώργος Γεωργαντάς
  12. Ελίζα Βόζεμπεργκ
  13. Βασίλης Γιόγιακας
  14. Μαρία Σπυράκη
  15. Γιώργος Κασαπίδης
  16. Χρήστος Κέλλας

Είναι γνωστόν ότι στις πόλεις, αλλά και σε μεγάλα χωριά, λειτουργούν παιδικές χαρές. Η παιδική χαρά, ιδιαίτερα για τις μεγαλουπόλεις όπου δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος, αποτελεί την μόνη διέξοδο για τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη κίνησης, εκτόνωσης και διοχέτευσης ενέργειας. Παντού οι παιδικές χαρές λειτουργούν με ευθύνη των Δημοτικών αρχών, αλλά και το κράτος έχει τις δικές του αρμοδιότητες και υποχρεώσεις. Και να ληφθεί υπόψην  ότι τα τελευταία χρόνια οι Δήμοι φορτώνονται από την Πολιτεία με καθήκοντα και υποχρεώσεις, ενώ μειώνονται δραματικά τα έσοδά τους.

Σε κάθε περίπτωση και με γνώμονα το «προλαμβάνειν και μη θεραπεύειν», με το αδιαπραγμάτευτο της προστασίας του παιδιού, ο βουλευτής Αρκαδίας της Ν.Δ. Κώστας Βλάσης και συνάδελφοί του υπέβαλαν, την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015, σχετική Ερώτηση – Σήμα Κινδύνου προς τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών, την οποία και παραθέτουμε. Ο Κώστας Βλάσης θεωρεί ότι στο θέμα αυτό οι δήμαρχοι, τουλάχιστον της Αρκαδίας, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι και προσεκτικοί, ότι κάνουν παν το ανθρώπινο δυνατόν, ώστε τα παιδιά μας, αυτά που επισκέπτονται τις παιδικές χαρές, να είναι απολύτως προστατευμένα, να μη μας συμβεί κανένα ατύχημα, τουλάχιστον από αυτά που οφείλονται στην πλημμελή συντήρηση ή κακή λειτουργίας μιας παιδικής χαράς.

 Αριθ. Πρωτ. 1302

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς

τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

Θέμα: «Αναγκαία η άμεση μέριμνα για τις παιδικές χαρές που δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας»

Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2015                                    

Οι Υπουργικές Αποφάσεις 28492 (ΦΕΚ 931Β/18-5-2009), 48165 (ΦΕΚ 1690Β/17-8-2009) και 27934 (ΦΕΚ 2029/25-7-2014) του Υπουργού Εσωτερικών καθορίζουν λεπτομερώς το πλαίσιο χορήγησης αλλά και ανάκλησης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδικής χαράς. Μεταξύ άλλων, οι ως άνω Υ.Α. προσδιορίζουν: τις ακριβείς προδιαγραφές καταλληλότητας χώρου για τη δημιουργία παιδικής χαράς, τα ποιοτικά προαπαιτούμενα για την ασφάλεια και υγεία των παιδιών μεταξύ των οποίων υλικά κατασκευής σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης, την ελάχιστη εξασφάλιση προσβασιμότητας, την αναγκαία πληροφόρηση που πρέπει να αναγράφουν οι πινακίδες σήμανσης, τις απαιτήσεις του κράτους από κατασκευαστές και εισαγωγείς εξοπλισμού, τις συνθήκες υγιεινής, το πρόγραμμα τακτικής συντήρησης εξοπλισμών και επιφανειών και το απαραίτητο βιβλίο συμβάντων που οφείλει να τηρεί ο υπεύθυνος της παιδικής χαράς.

Η Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. 18239 (ΦΕΚ 1289Β/21-5-2014) του τότε Υπουργού Εσωτερικών κ. Γιάννη Μιχελάκη προέβλεπε ότι μέχρι τις 30-6-2014 οι δημοτικές αρχές όφειλαν να προσαρμόσουν τις παιδικές χαρές, που λειτουργούν ήδη στην περιφέρειά τους, στις διατάξεις που ορίζουν τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας. Ωστόσο, αυτή η Υ.Α. δεν εφαρμόστηκε στην πράξη, αφού οι αρμόδιες για τη διενέργεια ελέγχων Επιτροπές, συσταθείσες το 2010 σύμφωνα με το άρ. 9 της Υ.Α. 28492 (ΦΕΚ 931Β/18-5-2009), δεν λειτούργησαν ουσιαστικά, καθώς λόγω έλλειψης χρημάτων έγιναν μη αμειβόμενες και τα μέλη στην πλειοψηφία τους δε δέχονταν να καλύψουν μόνα τους έξοδα μετακίνησης και εργασίας.

Το Μάιο του 2015, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, νυν Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Νικόλαος Βούτσης, εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 15/22-5-2015 Εγκύκλιο, με την οποία καλούσε τους Δήμους να σφραγίσουν ή να αποξηλώσουν τις επικίνδυνες πλέον παιδικές χαρές στους χώρους της αρμοδιότητάς τους, εφόσον δεν πληρούν τις σύμφωνα με το Νόμο προδιαγραφές και δεν φέρουν την προβλεπόμενη πιστοποίηση. Υπογραμμίστηκε, δε, ότι σε περίπτωση ατυχήματος, που λαμβάνει χώρα σε προσβάσιμη παιδική χαρά, ακόμη και αν έχει τοποθετηθεί πινακίδα στην οποία αναγράφεται ότι δεν διατίθεται πιστοποίηση και ότι η χρήση της γίνεται υπ’ ευθύνη γονέων ή συνοδών, ο οικείος Δήμος εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για το συμβάν.

Κατόπιν αυτής της Εγκυκλίου, ορισμένοι Δήμοι προχώρησαν σε σφράγιση ή αποξήλωση παιδικών χαρών, περισσότεροι τοποθέτησαν πινακίδες όπου ανέγραφαν ότι ο χώρος προσφέρεται μόνο για αναψυχή παρά το γεγονός ότι έτσι δεν απαλλάσσονται από τις ευθύνες τους, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις παιδικών χαρών που απλώς συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς να πληρούν ούτε τις ελάχιστες προϋποθέσεις ασφαλείας για τα παιδιά.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται οι κ. Υπουργός:

  1. Κατατάσσετε ανάμεσα στις προτεραιότητές σας την ασφάλεια, τη δωρεάν ψυχαγωγία και την εκγύμναση των παιδιών στις παιδικές χαρές ανά την επικράτεια;
  2. Θεωρείτε ότι η εκ μέρους των ΟΤΑ ανάληψη ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος στις παιδικές χαρές απαλλάσσει το Κράτος από τις δικές του ευθύνες;
  3. Σκοπεύετε να αναλάβετε δράση για την αποκατάσταση των σφραγισμένων ή αποξηλωμένων παιδικών χαρών; Αν ναι, ποια είναι αυτή;
  4. Σκοπεύετε, και αν ναι πώς, να ενισχύσετε τους Δήμους και τις Περιφέρειες στην προσπάθεια προσαρμογής των παιδικών χαρών στις διατάξεις που ορίζουν τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας;
  5. Προτίθεστε να στηρίξετε τις Περιφέρειες για την ανασύσταση των Επιτροπών Ελέγχου για τις παιδικές χαρές;
  6. Σε περίπτωση που δεν αποκατασταθούν οι ακατάλληλες για χρήση και άκρως επικίνδυνες παιδικές χαρές, πώς σκοπεύετε να εξαλείψετε τον κίνδυνο ατυχήματος στον οποίο εκτίθενται τα παιδιά και πώς θα αντισταθμίσετε την κοινωνική παροχή της απολεσθείσας παιδικής χαράς;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

α/α Ονοματεπώνυμο Εκλογική Περιφέρεια
1 Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας
2 Ιωάννης Αντωνιάδης Φλωρίνης
3 Μαρία Αντωνίου Καστοριάς
4 Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου Β’ Αθηνών
5 Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής
6 Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας
7 Σοφία Βούλτεψη Β’ Αθηνών
8 Άδωνις-Σπυρίδων Γεωργιάδης Β’ Αθηνών
9 Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας
10 Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας
11 Χρίστος Δήμας Κορινθίας
12 Αθανάσιος Καββαδάς Λευκάδος
13 Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών
14 Σταύρος Καλαφάτης Α’ Θεσσαλονίκης
15 Άννα Καραμανλή Β’ Αθηνών
16 Θεόδωρος Καράογλου Β’ Θεσσαλονίκης
17 Χρήστος Κέλλας Λαρίσης
18 Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών
19 Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας
20 Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας
21 Αθανάσιος Μπούρας Αττικής
22 Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας
23 Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας
24 Κωνσταντίνος Σκρέκας Τρικάλων
25 Χρήστος Σταϊκούρας Φθιώτιδας
26 Γεώργιος Στύλιος Άρτης
27 Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης

Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό και χάρη στον προγραμματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, για το έτος 2015 προβλέπονταν 11.000 προσλήψεις. Η πρώτη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με το ν. 4325/2015 από τον προηγούμενο Μάιο κάλυψε κατά τα 2/3 τις προβλεπόμενες από τον Προϋπολογισμό προσλήψεις -περίπου 7.500 θέσεις-, προχωρώντας σε αθρόες οριζόντιες επαναπροσλήψεις, χωρίς κανέναν σοβαρό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε τομείς, όπως η παιδεία και η υγεία, να είναι εξαιρετικά μεγάλες.

Ο βουλευτής Αρκαδίας Κώστας Βλάσης, με σχετική Ερώτηση που κατέθεσε την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου από κοινού με ομάδα βουλευτών της Ν.Δ. προς τον Υπουργό Εσωτερικών και  Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και  τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει προγραμματισμός για την διαχείριση των εναπομεινουσών, περίπου 3.500, προσλήψεων έως το τέλος του 2015  καθώς και την απουσία σχεδιασμού για να καλυφθούν τα πολυάριθμα κενά σε νευραλγικές υπηρεσίες του δημοσίου.

Οι κυβερνητικές αυτές ουσιώδεις παραλείψεις έχουν σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία καθώς και στις μονάδες υγείας (Παναρκαδικό Νοσοκομείο, Κέντρα Υγείας) της Αρκαδίας, με αποτέλεσμα οι Αρκάδες πολίτες να μην μπορούν να λάβουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται.

Ακολουθεί η Ερώτηση που υποβλήθηκε προς τον Υπουργό Εσωτερικών και  Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη.

Αριθ.  Πρωτ.  1248

Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

Υπ’όψιν του Αν. Υπουργού Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Χριστόφορου Βερναρδάκη

Θέμα: «Υποστελέχωση νευραλγικών υπηρεσιών του Δημοσίου»

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2015

Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό, για το έτος 2015 προβλέπονταν 11.000 προσλήψεις. Ο συνολικός προγραμματισμός προσλήψεων για την περίοδο 2014-2018 διαμορφώθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις παρεμβάσεις του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) 2013-2016, τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μεμονωμένων φορέων, την προσπάθεια ανανέωσης του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα, καθώς και τις προτεραιότητες που είχε προσδιορίσει η τότε Κυβέρνηση, σε τομείς όπως η υγεία, η παιδεία, η δικαιοσύνη.

Η πρώτη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με το ν. 4325/2015 από τον προηγούμενο Μάιο κάλυψε κατά τα 2/3 τις προβλεπόμενες από τον Προϋπολογισμό νέες προσλήψεις- περίπου 7.500 θέσεις-, προχωρώντας σε αθρόες οριζόντιες επαναπροσλήψεις, χωρίς κανέναν προγραμματισμό, χωρίς καμία προηγούμενη διερεύνηση των πραγματικών αναγκών της διοίκησης. Περαιτέρω, με τον εν λόγω νόμο φρόντισε για την παράταση συμβάσεων, αλλά και την επανασύναψη νέων για υπηρεσίες που ήδη καλύπτονταν με μόνιμο προσωπικό (άρθρο 49). Την ίδια στιγμή, οι ανάγκες σε τομείς, όπως η υγεία, παρά την πρόσφατη προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού, και η παιδεία, που βασικά καλύπτεται με προσλήψεις έκτακτου προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα πανεπιστήμια υπολειτουργούν, είναι εξαιρετικά μεγάλες, με αποτέλεσμα υπηρεσίες να μην μπορούν να λειτουργήσουν και οι πολίτες να μην μπορούν να λάβουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται.  

Από την άλλη πλευρά, επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των δομών της δημόσιας διοίκησης και της εκπόνησης νέων οργανογραμμάτων, για πρώτη φορά καταρτίστηκαν σχέδια στελέχωσης για κάθε φορέα, στα οποία περιγράφονται οι ανάγκες σε θέσεις εργασίας που κρίνονται απαραίτητες για την εκτέλεση του κατά περίπτωση διοικητικού έργου. Επιπλέον, η Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είχε εκπονήσει προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού προσωπικού για το έτος 2015, με βάση τα αιτήματα των Υπουργείων, ο οποίος είχε εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης στις 23/12/14. Περαιτέρω, με στόχο τη βέλτιστη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, κάνοντας χρήση των διατάξεων περί κινητικότητας και δεδομένων των δημοσιονομικών περιορισμών για νέες προσλήψεις, ενίσχυσε σημαντικά νευραλγικές υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τα προσόντα των υπαλλήλων στις κατάλληλες θέσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

  1. Πώς προγραμματίζετε να διαχειριστείτε τις εναπομείνασες, περίπου 3.500 προσλήψεις, έως το τέλος του έτους;
  2. Με ποιο τρόπο σχεδιάζετε να καλύψετε τα πολυάριθμα κενά, τα οποία έχουν δημιουργηθεί  σε νευραλγικές υπηρεσίες του δημοσίου, εξαιτίας των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, δεδομένου των περιορισμών των προσλήψεων και του εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού εναπομεινασών προσλήψεων;
  3. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τα κενά σε υπηρεσίες, οι οποίες είχαν ενισχυθεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το πρόγραμμα κινητικότητας, όπως ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός, η αντιμετώπιση του παραεμπορίου, η Ελληνική Αστυνομία, και με το ν. 4325/2015 αποψιλώθηκαν εκ νέου;
  4. Τέλος, αναφορικά με τις εγκρίσεις για πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, σε ποια επίπεδα βρίσκεται για το έτος 2015, δεδομένου ότι επιβαρύνουν επίσης τον Κρατικό Προϋπολογισμό;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

α/α Ονοματεπώνυμο Εκλογική Περιφέρεια  
1 Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας             
2 Χαράλαμπος Αθανασίου Λέσβου  
3 Σάββας Αναστασιάδης Β’ Θεσσαλονίκης  
4 Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος  
5 Ιωάννης Αντωνιάδης Φλωρίνης  
6 Μαρία Αντωνίου Καστοριάς  
7 Άννα- Μισέλ Ασημακοπούλου Β’ Αθηνών  
8 Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής  
9 Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας  
10 Σοφία Βούλτεψη Β’ Αθηνών  
11 Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς  
12 Σπυρίδων- Άδωνις Γεωργιάδης Β’ Αθηνών  
13 Στέργιος Γιαννάκης Πρεβέζης  
14 Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας  
15 Κωνσταντίνος Γκιουλέκας Α’ Θεσσαλονίκης  
16 Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας  
17 Χρίστος Δήμας Κορινθίας  
18 Σταύρος Καλαφάτης Α’ Θεσσαλονίκης  
19 Κωνσταντίνος Καραμανλής Σερρών  
20 Θεόδωρος Καράογλου Β’ Θεσσαλονίκης  
21 Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου Ευβοίας  
22 Χρήστος Κέλλας Λαρίσης  
23 Ιωάννης Κεφαλογιάννης Ρεθύμνης  
24 Εμμανουήλ (Μάνος) Κόνσολας Δωδεκανήσου  
25 Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας  
26 Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών  
27 Δημήτριος Κυριαζίδης Δράμας  
28 Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης Χίου  
29 Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας  
30 Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας  
31 Αθανάσιος Μπούρας Αττικής  
32 Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας  
33 Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας  
34

Αικατερίνη Παπακώστα-

Σιδηροπούλου

Β’ Αθηνών  
35 Κωνσταντίνος Σκρέκας Τρικάλων  
36 Δημήτριος Σταμάτης Επικρατείας  
37 Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας  
38 Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης  
39 Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης Β’ Αθηνών  
       

Ως αρχάγγελος της κάθαρσης, ως διώκτης κάθε (υποψίας) διαπλοκής, ως προσωποποίηση της νομιμότητας και της ηθικής παρουσιαζόταν προεκλογικά ο      κ. Τσίπρας. Ως τέτοιο παρουσίασε και το κόμμα του, στο οποίο υπήρχαν μόνο οι άμεμπτοι, οι αδιάφθοροι, οι άγγελοι της πολιτικής και της κοινωνίας… Όλοι οι «κακοί» Έλληνες είχαν συγκεντρωθεί στα άλλα κόμματα! Έτσι προέκυψε το περιβόητο «ηθικό πλεονέκτημα» της Πρώτη Φορά Αριστεράς, το  οποίο εντέχνως σερβιρίστηκε στον ελληνικό λαό.

Ήταν αρκετοί όμως λίγοι μόνο μήνες εξουσίας, για να αποδειχθεί, δυστυχώς πανηγυρικά ότι η διαφθορά και ο κυνισμός βρίσκονται μέσα στη νέα κυβέρνηση, στο στενό κύκλο του κ. Πρωθυπουργού. Ήδη οι περιπτώσεις διαπλοκής ή ηθικής απαξίωσης πολλαπλασιάζονται και ξαφνιάζουν δυσάρεστα όσους αφελώς πίστεψαν τα προεκλογικά πυροτεχνήματα και ψεύδη. Έτσι, μετά τις υποθέσεις «Χαϊκάλη», «Σταθάκη», «Φλαμπουράρη» κ.λ.π., είναι ολοφάνερο ότι με σ/ν η κυβέρνηση δημιουργεί «Υπουργό Καναλάρχη» και επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο των ιδιωτικών καναλιών, μετά από αυτόν της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Από Μ.Μ.Ε. αποκαλύπτεται ότι οι κ.κ. Ν. Παππάς και Χ. Σπίρτζης διατηρούν κοινό γραφείο, ιδιοκτησίας μεγαλοεργολάβων…, για την εξυπηρέτηση αιτημάτων πολιτών… Ο κ. Φλαμπουράρης, υπουργός Επικρατείας, κατέχει ακόμη και σήμερα μετοχές της εταιρείας «ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ», παρά τον κατά της διαπλοκής ν.3310/2005 της κυβέρνησης της Ν.Δ. επί Κ. Καραμανλή.

Για όλα αυτά και για άλλα, μικρότερα ή μεγαλύτερα γεγονότα διαπλοκής ή διαφθοράς ή παραβίασης τουλάχιστον της ηθικής και της νομιμότητας, τηρείται σιγή ιχθύος και από την κυβέρνηση και από τον Πρωθυπουργό. Ο Κώστας Βλάσης, λοιπόν, μαζί με συναδέλφους του της Ν.Δ. υπέβαλε σχετική Επίκαιρη Επερώτηση προς τον κ. Πρωθυπουργό και αρμόδιους υπουργούς, την οποία και παραθέτουμε. Την απάντηση περιμένει ο ελληνικός λαός.

- Προς τον Πρωθυπουργό

 κ. Αλέξη Τσίπρα

- Προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

 κ. Νικόλαο Παρασκευόπουλο

- Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

 κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

- Προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

 κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 17-11-2015

 

ΘΕΜΑ: Είναι αποφασισμένος ο Πρωθυπουργός να καταπολεμήσει τη διαφθορά που βρίσκεται στα «σπλάχνα» της Κυβέρνησής του;

                                                                                                     

Τις τελευταίες ημέρες, έχουν απασχολήσει πολύ έντονα το δημόσιο διάλογο, αναφορές και δημοσιεύματα «περί γραφείου «εξυπηρετήσεων» που διατηρούν δύο υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη με τη συνεπικουρία μεγαλοεργολάβου και το οποίο επιταχύνει με την καταβολή «γρηγορόσημου» υποθέσεις πολιτών». Παρά το πολύ σοβαρό του θέματος, δεν υπήρξε καμία απολύτως διάψευση ή αντίδραση από πλευράς Κυβέρνησης.

Σήμερα Τρίτη, 17-11-15, στον ρ/σ «Βήμα FM» (εκπομπή: «Ταπί και ψύχραιμοι» των δημ. κ.κ. Γ. Παπαχρήστου, Β. Χιώτη και Ν. Παπαδόπουλου) καθώς και στην εφημερίδα «Τα Νέα» έγινε αναφορά μεταξύ άλλων περί «κοινού «γραφείου»[…] επί της οδού Συγγρού[…] όροφος[…] των κ.κ. Χ. Σπίρτζη και Ν. Παππά [...]», ενώ συνεχίζονται οι αποκαλύψεις στη στήλη «Βηματοδότης» της εφημερίδας «Το Βήμα», ότι «[…]έχει νοικιαστεί από μεγαλοεργολάβο για λογαριασμό τους (συνεπικουρούμενων και από ένα τρίτο κυβερνητικό πρόσωπο)[…]».

Ωστόσο θυμίζουμε ότι πρόσφατα κατά τη συζήτηση του σ/ν για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών, με το οποίο η Κυβέρνηση δια των κ.κ. Σπίρτζη - Παππά προσπαθεί να δημιουργήσει «Υπουργό Καναλάρχη» μέσω ενός απόλυτα συγκεντρωτικού συστήματος αδειοδοτήσεων, εισήχθη την τελευταία στιγμή νομοτεχνική βελτίωση με την οποία η Κυβέρνηση δημιούργησε μια άλλη κατηγορία καναλαρχών που θα έχουν τη δυνατότητα να εκπέμπουν πανελλαδικά, αλλά με άδειες καναλιών περιφερειακής εμβέλειας (εδ. β΄, παρ. 6, άρθ. 14, ν.4339/2015). Το ερώτημα που δημιουργείται είναι εάν έχει σχέση ο παραπάνω «μεγαλοεργολάβος» με την κατηγορία αυτή;

Απορίας άξιο για όλους εμάς παραμένει το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός, μερικές εβδομάδες νωρίτερα, έσπευσε να «καλύψει» την συμμετοχή του Υπουργού Επικρατείας κ. Αλ. Φλαμπουράρη στην εταιρεία «ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ», χωρίς να έχει δηλώσει την μεταβολή στην επίμαχη δήλωση περιουσιακής κατάστασης θέτοντας – σε πρώτη φάση – τυπικό πρόβλημα ανειλικρινούς δήλωσης πόθεν έσχες. Η συγκεκριμένη εταιρία μάλιστα ανέλαβε δημόσιο έργο από την Περ. Πελοποννήσου, ύψους 3.9 εκ. ευρώ, ενόσω ήταν μέλος της Κυβέρνησης, παρά το γεγονός ότι το Σύνταγμα και ο ν. 1558/1985 δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο παρερμηνείας. Παρά ταύτα ο Πρωθυπουργός απεφάνθη και κάλυψε τον Υπουργό Επικρατείας πριν αποφανθούν οι ελεγκτές και η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι ακόμη και σήμερα ο Υπουργός Επικρατείας κ. Αλέκος Φλαμπουράρης εξακολουθεί να κατέχει μετοχές της εταιρείας «ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ» και παράλληλα να συμμετέχει στην Κυβέρνηση. Σύμφωνα με το ν. 3310/05 (άρθ.9), οι μεταβιβάσεις μετοχών σε επιχειρήσεις που έχουν συναλλαγές με το δημόσιο πρέπει να γίνονται αποκλειστικά με συμβολαιογραφικό έγγραφο και όχι με ιδιωτικό συμφωνητικό το οποίο φέρει μόνο μια σφραγίδα αστυνομικού οργάνου για τη θεώρηση του γνησίου της υπογραφής. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται: «[…]περιβάλλεται το συμβολαιογραφικό τύπου ανεξαρτήτως του τόπου καταρτίσεώς της, επί ποινή ακυρότητας». Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθ. 180 Α.Κ. η άκυρη δικαιοπραξία θεωρείται ως μηδέποτε γενομένη. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει διατήρηση του χαρακτήρα του μετόχου με ποσοστό 50% από τον κ. Φλαμπουράρη.

Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας παρά το γεγονός ότι έκανε σημαία του όλα αυτά τα χρόνια την καταπολέμηση της διαπλοκής, αδιαφορεί προκλητικά, διατηρώντας στη θέση του Υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητα το συντονισμό του κυβερνητικού έργου, τον κ. Αλέκο Φλαμπουράρη, παραβιάζοντας διατάξεις του μοναδικού νόμου που υπάρχει στην Ελλάδα κατά της διαπλοκής, του ν.3310/2005 από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. επί Κ. Καραμανλή, αδιαφορώντας και για τις ποινικές διαστάσεις της υπόθεσης.

Την ίδια στάση συγκάλυψης κράτησε και με την περίπτωση του Υπουργού Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκη, ο οποίος «ξέχασε» να δηλώσει 1 εκ. ευρώ επί τρία συναπτά έτη, κι αυτό πριν να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των πόθεν έσχες από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Εντύπωση προκαλεί επίσης, το γεγονός ότι ο κ. Πρωθυπουργός σιωπά και αποφεύγει να πάρει θέση στα όσα αποκαλύπτονται για διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης με ποινικούς κρατούμενους και μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων, παρότι είναι υποχρέωσή του να δώσει απαντήσεις στις αποκαλύψεις που αφορούν σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με την τρομοκρατία και τη δημιουργία παρακράτους.

Όπως γίνεται αντιληπτό, προκύπτει μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα για την Κυβέρνηση, αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ο οποίος προεκλογικά διατυμπάνιζε τον «πόλεμο κατά της διαφθοράς» και εμφανιζόταν ως «Αρχάγγελος της κάθαρσης» και σήμερα όπως φαίνεται η Κυβέρνησή του, έχει ολοκληρωτικά παραδοθεί στη διαπλοκή και τη διαφθορά.

Κατόπιν των ανωτέρω,

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1. Είναι πραγματικά αποφασισμένος ο κ. Τσίπρας να αντιμετωπίσει τη διαφθορά, που όπως φαίνεται είναι στα «σπλάχνα» της Κυβέρνησής του;

2. Θα αντιμετωπίσει άραγε και αυτή την υπόθεση με απαξίωση, όπως άλλωστε έκανε και με τις υποθέσεις «Βαλαβάνη», «Χαϊκάλη», «Κορωνάκη», «Πολάκη», «Φλαμπουράρη», «Σταθάκη» κ.α., και οι οποίες δυστυχώς στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν πλήρως;

 

3. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Πρωθυπουργός αναφορικά με την υπόθεση του κ. Αλ. Φλαμπουράρη, η οποία έχει σοβαρότατη ποινική διάσταση και σήμερα ο ίδιος  διατηρεί του χαρακτήρα του μετόχου με ποσοστό 50% ;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

  1. Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου
  2. Άδωνις Γεωργιάδης, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  3. Κωνσταντίνος Τζαβάρας, Βουλευτής Ηλίας
  4. Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  5. Αθανάσιος Δαβάκης, Βουλευτής Λακωνίας
  6. Κωνσταντίνος Βλάσης, Βουλευτής Αρκαδίας
  7. Απόστολος Βεσυρόπουλος, Βουλευτής Ημαθίας
  8. Γιώργος Στύλιος, Βουλευτής Άρτας
  9. Άννα Καραμανλή, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  10. Ιωάννης Βρούτσης, Βουλευτής Κυκλάδων
  11. Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς
  12. Δημήτρης Κυριαζίδης, Βουλευτής Δράμας
  13. Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρέβεζας
  14. Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  15. Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Νέα ΔημοκρατίαΚώστας Βλάσης - Με τις δικές μου δυνάμεις!

Εγγραφείτε στο επίσημο Newsletter

Στοιχεία επικοινωνίας

Πολιτικό γραφείο Τρίπολη

Ηρώων Πολυτεχνείου 3,
ΤΚ 22100 Τρίπολη

Τηλ: 2710222310 - 6981059177
Fax: 2710222315

Πολιτικό γραφείο Αθήνα

Τηλ: 2103641181 & 2103644732

Email: k.vlasis@parliament.gr